پنیر خانگی ننه جان

امروزه با تبلیغات و چیزهایی که می شنویم نمیدانیم چه کسی حرف درست را میزند. محصولاتی که میل می کنیم کدام اصل است و کدام مشکل دار . با این تفاسیر بهترین کار این است که خود در خانه چیزهایی که لازم داریم را تهیه کنیم . در این مقاله می خواهیم پنیر خانگی ننه جان که طرز تهیه اش را مادربزرگم آموزش داده برایتان به اشتراک میگذاریم، درست کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه پنیر

  • 6 لیتر شیر
  • 6قاشق  سرکه
  • آب پنیر که مخلوطی از آب و نمک (میتوانید نمک نریزید یا خیلی کم )

طرز تهیه پنیرخانگی ننه جان

6 لیتر شیر که سر شار از ویتامین و کلسیم است ، را روی اجاق قرار دهید و بگذارید کاملا به نقطه جوش برسد. آنگاه سر شیر های روی آن  را کامل جدا کنید و چربی روی آن نباشد . بعد از آن 6 قاشق سرکه رابا آب مخلوط  و  به آن اضافه کنید و بگذارید با هم جوش بخورد . و می بینید که شیر دون دون شده و به اصطلاح می گوییم شیر بریده است . 

بعد اجاق را خاموش کنید و محتویات را داخل صافی ریخته و کاملا جدا کنید . 

البته دو روش برای این جداسازی وجود دارد 

روش اول

داخل صافی ریخته و اجازه دهیم آب آن کاملا کشید شود و با یک جسم سخت آن را فشرده کنیم تا کاملا سخت شود . آنگاه بعد از گذشت 20 دقیقه آن را خارج کنید و داخل آب نمک یا آب پنیر قرار دهید و بعد از 2 ساعت میتوانید میل کنید.

روش دوم

محتویات شیر بریده شده را داخل کیسه ای تمیز بریزید . آنقدر فشارش دهید تا آب اولیه آن کاملا کشیده شود . سپس روی کیسه جسمی سنگین قرار دهید تا کاملا عملیات فشرده سازی به طور کامل انجام شود وقتی کاملا سفت شد  از کیسه خارج کنید و داخل آب پنیر قرار دهید. 

 

این پنیر نوش جانتون .. در این گرانی محصولات حتمن دستور پنیر خانگی ننه جان را امتحان کنید . 

از صفحات آشپز ما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید