شربت بهار نارنج خنک معجزه ی آرام بخش وخنک کننده ی بدن

شربت خنک تابستانی

ایام تابستان به دلیل گرمای زیاد همه ما نیاز به چیز هایی داریم،  که خنک کننده باشند. و دمای بدن را کاهش دهند. از این رو شربت بهار نارنج خنکی در نظر گرفتم که در این مقاله می خواهم طرز تهیه آن را برای شما نشر دهم .

طرز تهیه شربت بهار نارنج

ته یک پارچ شیشه ای را با  یک استکان شکر بپوشانید. میتوانید به جای شکر از عسل هم استفاده کنید .۱/۲ استکان اب لیمو البته بستگی به آب لیمو و مزاج شما دارد .۱/۳ استکان گلاب و همین مقدار عرق بهار نارنج و عرق نعناع یا عرق پونه  به پارچ اضافه کنید . برای رنگ هم من زعفران از قبل دم کرده کمی به آن اضافه می کنم.

نکته: خواهش میکنم از رنگ زعفران برای خوش رنگ کردن شربت  استفاده نکنید .

خاکشیر با خواص خنک کنندگی و ملین بودن در  شربت بهار نارنج خنک فوق العاده عمل می کند.تخم شربتی نیز ملین است و در این شربت بکار میرود.هر دوی این مواد را  از قبل خوب ریگ شور و تمیز کنید.و به مقدار دلخواه به این مخلوط اضافه کنید. تخم شربتی بسته به سلیقه دارد که شما تخم شربتی ریز دوست دارید یا درشت؟من دوست دارم دانه های تخم شربتی را زیر دندان بترکانم .  به این محلول گاهی شربت غلیظ تمشک هم اضافه میکنم . همه چیز به سلیقه شما مربوط میشود. حال پارچ را با یخ و آب پر کنید . ورزشکاران و افرادی که می خواهند در هنگام پیاده روی و ورزش از یک شربت خنک کم کالری میل کنند ، به مطلب زیر توجه ویژه داشته باشند.

شربت کم کالری

بطری مخصوص را با کمی اب لیمو کمی عرق کاسنی کمی گلاب  بهار نارنج خاکشیر و تخم شربتی مخلوط کردیم از آب پر می کنیم . برای تنظیم فشار نیز به مقدار خیلی کم نمک  و عسل هم اضافه میکنیم. محلول بدست آمده به مانند سرم خوراکی از آن استفاده میشود. و ورزشکاران از این محلول به راحتی میتوانن نوش جان کنند.

IMG-20210516-WA0045
شربت خاکشیر و بهارنارنج بهترین محلول خنک کننده ی تابستانی

‫4 نظر

  • یاسین گفت:

    خخیلی عالی به نظر میرسه … ممنونم . حتما درست میکنم

  • تقی گفت:

    این روزهای گرم واقعا لازمه …. عرق بهار نانج رو شما دارید؟

  • دیدگاهتان را بنویسید