طرز تهیه شیر بلال

ذرت سرشار از نشاسته و ویتامین های گوناگون هست که مسلما همه از فواید آن باخبریم تو این مقاله نمیخوام از فوایدش بگم می خوام از طرز تهیه های گوناگونش بگم …می خوام برای اولین بار طرز تهیه شیر بلال رو  برای  شما  به اشتراک بزارم. با ما همراه باشین.

شیر بلال

ذرت ها را اول از همه از پوستشان جدا می کنید . آنها را دور نریزید بلکه ته قابلمه را با پوستهای بلال بپوشانیم. ذرت ها را به اندازه دلخواه تیکه کنیم و داخل قابلمه بگذاریم . یک لیوان شیر  اضافه کنیم و آب هم تا جایی که روی بلال ها را بگیرد در قابلمه بریزیم. تا 45 دقیقه روی گاز با شعله ملایم قرار دهیم  تا خوب مغز پخت شود. 

 سس شیر بلال

یک قالب کره 50 گرمی را روی حرارت قرار دهیم  تا کاملا ذوب شود  . دو قاشق غذا خوری آب لیمو  ، نصف قاشق غذا خوری نمک و نصف قاشق غذا خوری آویشن رو به آن اضافه می کنیم .

بلال ها را از قابلمه بیرون آورده و اگر دوست داشتیم از پنیر ورقه ای گودا و پستو روی ذرت بگذاریم  و سس آماده شده را ، روی ان بریزیم . طعم فوق العاده ان را برای یک بار هم که شده امتحان کنید. 

بلال تنوری

بلال ها را داخل تستر یا مایکروویو قرار دهیم و اجازه دهیم  تا یک ساعت دو طرفش خوب مغز پخت شود.

بعد با سس اماده شده یا همین سس های اماده صنعتی و آویشن آغشته اش می کنیم و میل می کنیم. 

بلال  از نظر خواص غذایی بسیار بالاست و همانند برنج ویتامین های زیادی دارد 

بلال تنوری با پوستش

روش عالی برای کبابی کردن بلال این است که از پوست جدا نشود  و با همان پوست روی آتش یا حرارت قرار بدیم دونه های بلال بعد از ده دقیقه  بطور شگفت انگیزی پخته شده و میتوان ان را مزه مزه کرد. 

 

طرز تهیه بلال 

شاید بگویید شیر و بلال چه ترکیب بد رنگی اما این دو با هم ،طعم فوق العاده ای دارند .

کف قابلمه از برگه ها یا پوستهای بلال بچینیم . ذرت ها را منظم روی آن قرار دهیم و چند ورق لیمو داخل آن بگذاریم .

نصف قاشق چایخوری نمک ، فلفل ، آویشن و پودر سیر بریزیم ، بیست گرم کره  و نصف لیوان آب به آن اضافه کنیم وروی حرارت قرار دهیم . 

بیست دقیقه تا چهل دقیقه روی اجاق گذاشته تا کاملا پخته شود .

ذرت با طعم شیر

بلال ها از پوسته جدا کرده  و یک لیوان شیر نصف قاشق غذاخوری نمک ، فلفل ، آویشن ، به آن اضافه می کنیم. و ری اجاق قرار میدهیم با حرارت ملایم تا یک ساعت کاملا مغز پخت شود

باید توجه داشت که شیر جوش می آید و سر میرود  و در زمان های اولیه به حال خود رها نکنیم. زمانی که شیر کاملا جوش آمد آنگاه حرارت را ملایم کرده و اجازه دهیم بلال ها پخته شوند.

ترکیب شیر و ذرت خوش طعم ترین نوع طرز تهیه شیر بلال است .

چندین راه طرز تهیه شیر بلال را توضیح دادیم امیدوارم مورد پسند شما  قرار گرفته باشد.مسلما مزاج ها و طبع ها با هم متفاوت است و شما طعمی که دوست دارید را انتخاب کنید . 

معمولا کودکان ذرت را دوست دارند اما این طعم خیلی برایشان  دلچسب تر است ..

بلال ها را با سس دلخواه میل کنید آویشن طعم دهنده اصلی طرز تهیه شیر بلال محسوب میشود..

دیدگاهتان را بنویسید