مبتلایان به کبد چرب از سرکه انار استفاد کنند تا در

 طرز تهیه سرکه انار 

 میوه ی انار به تنهایی خاصیت فراوانی دارد . به حدی که در روزهای جمعه تاکید شده انار بخوریم . حتی یک دانه را با کسی شریک نشویم ‌‌. حال می خواهیم در این مقاله طرز تهیه سرکه انار را شرح دهیم. 

مواد لازم سرکه انار

  •  انار       ۷ کیلو
  • آب         ۲ لیتر
  • عسل ۲ قاشق
  •  سرکه سیب ارگانیک  ۱استکان  

دستور  تهیه سرکه انار

انار های رسیده را دون دون کنید . کمی با دست دانه انار ها را فشار دهید تا کمی آب پس دهد .آنگاه انار به همراه آب را درون ظرف شیشه ای قرار دهید . ۲ لیتر آب را درون آن بریزد.توجه داشته باشید که آب بدون کلر باشد یعنی جوشیده سرد یا کلر آن  رفته باشد .سپس عسل را به محتویات اضافه کنید و سرکه سیب را به آن بیافزایید.مخلوط را کاملا هم بزنید . درب ظرف را به همراه پارچه ای ببندید . ظرف مخلوط را در جایی بدور از نور آفتاب نگهداشته و هر روز با قاشق محتویات را هم بزنید.  

نکته مهم حتما قاشق باید چوبی باشد. 

این کار را تا ته نشین شدن دانه انار ها انجام دهید .سپس چند روز به آن استراحت دهید من معمولا شش روز استراحت میدهم . بعد از استراحت مخلوط را از صافی گذرانده درون ظرفی در جایی خنک و بدور از نور آفتاب نگهدارید.  

سرکه انار را چطور میل کنیم؟

 سرکه بدست آمده را میتوان روزی دو قاشق غذاخوری و یا یک استکان کوچک در روز  مصرف کرد .  

خواص سرکه انار

 سرکه انار دوست کبد و عروق بدن است‌. از سرکه انار دشمن کبد چرب یاد شده و کاهنده ی  کلسترول و تیریگلیسرید است. .همچنین  مبتلایان به غلظت خون ، فشار خون و همچنین دیابت میتوانن برای کنترل بیماری خود از این سرکه استفاده کنند.