چگونه برای خودمان برنج تولید کنیم؟

از زمانی که برنج شمال ایران رو به نابودی رفته است و رفته رفته مردم شمال برای امرار معاش و خرج زندگی خودشان  به فروش زمین های با ارزششان ، دست زده اند ، قیمت برنج رو به افزایش است .به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم به شما یاد دهیم چگونه برای خودمان برنج تولید کنیم؟ تا زمینهای با ارزشمان را حفظ کنیم.

از قدیم گفتن قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری …کسی که برنج خریداری می کند  بیشتر قدر برنج خودش را میداند. دوست دارد برای خودش زمین شالیزاری تهیه کند  و برای این امر مهم  به کمک  و راهنمایی نیاز دارد  این شما و این راهنمایی که نیاز دارید …

تولید برنج؟

گام اول خرید یک زمین کشاورزی است . این نوع زمین ها در حال حاضر شاید اسم راحتی داشته باشد اما در اینده به شدت حکم طلا را پیدا می کند . 

قیمت کشتزارها خیلی پایین تر از خشک زارهاست . و تغییر کاربری ها  مسلمازمان بر و هم گاهی غیر قابل انجام میشود.

برسیم به قسمت اصلی گفتیم خریداری زمین در گام اول صورت بگیرد ، حال باید بدانیم برای خرید زمین های آبی چه علمی باید داشته باشیم.

زمین های آبی

اول باید ببینیم این خاک حاصلخیز است یا نه.  دوم قبلا چه برنجی در این زمین کشت شده است . 

نکته: وقتی میگیم زمین دوبار کشت … باید بدانید که برای زمین دوبار کشت ضرر است . مثل این می ماند که خانمی که تازه زایمان کرده دوباره باردار شود . این چقدر برای مادر اذیت کننده و مادر ضعیف میشود .

مهم ترین دانستنی که باید بدانید  در مورد نحوه آبیاری منطقه است . 

گاهی میراب دارند  و چاه نزدیکی است و گاهی خود زمین از خودش چاه اب دارد . و هیچ مشکلی برای آبیاری ندارد. 

از جمله نکات مهمی که برای خرید نیاز دارید بدانید  بر زمین است یعنی پهنای زمین  ورودی اصلی زمین چند متر بر دارد؟ 

گام بعدی پیدا کردن کسی که کشاورزی کرده است و میتواند زمین را عمل آوری کند . افرادی هستند که زمین کشاورزی را کشت میکنند و برداشت و تا محصول همه کار ها را انجام میدهند . به این افراد در اصطلاح کشاورزان نصفه کار می گویند یعنی زمین از شما و کار و برداشت از ایشان . در این مواقع  قراردادی فی مابین نوشته میشود و گاهی 60 به 40 و گاهی 50 به 50 است و آن هم بستگی به توافق دارد . 

در هر صورت این امر خیلی برای زمین دار و نصفه کار به صرفه است  هر دو صاحب برنج دلخواه میشوند. 

برای آشنایی بیشتر برای خرید زمین و همین طور خرید برنج با شماره های زیر تماس حاصل نمایید تا بیشتر آشنا شوید.

 

برای خرید برنج 

مهندس رستمی 09113264719

برای خرید زمین و قیمت منطقه 

مهندس رامی 09192232456

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید